Marta Navrot

Studiowała intermedia na Wydziale Intermediów Akademii Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie oraz w Glasgow School of Art na kierunku Interaction Design. Artystka nowych mediów, designerka i programistka światów wirtualnych, propagatorka idei Open Source i Free Learning, twórczyni multisensorycznych i multiplayerowych doświadczeń wirtualnych, performerka, autorka tekstów. Współzałożycielka kolektywu i niezależnego wydawnictwa CyberPussy, skupionego wokół twórczości cyber- i ksenofeministycznej w kontekście digital artu, oraz współzałożycielka grupy performatywnej Pussymantra. Działała aktywnie w kolektywie VR Dream Adoption Society, z którym współtworzyła instalacje rzeczywistości wirtualnej m.in. w Nowym Jorku (na rezydencji artystycznej w teatrze The Wooster Group i teatrze LaMama), Krakowie (Teatr im. Juliusza Słowackiego) i Warszawie (Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Teatr Powszechny). Autorka oryginalnych wizualizacji wideo do spektakli m.in.: „Ivonne” w reż. Grzegorza Jarzyny (Theatre of Nations w Moskwie, 2016), „Uczta” w reż. Krzysztofa Garbaczewskiego (Teatr Nowy w Warszawie, 2018), „Puppenhaus” w reż. Jędrzeja Piaskowskiego (TR Warszawa, 2017), „Two Swords” w reż. Grzegorza Jarzyny (Szanghaj, 2017). Współreżyserka performance VR multiplayer „NotFound: Structure of Digital Freedom” zrealizowanego w teatrze TR Warszawa w 2016 roku. Od 2016 roku współpracuje stale z Jagodą Wójtowicz jako duo Eternal Engine.