Anastasiia Vorobiova
Artystka medialna pochodząca z Ukrainy, obecnie mieszka i tworzy w Polsce. Ukończyła studia magisterskie na uniwersytecie KNUTD (Kyiv National University of Technologies and Design). Jej prace to oparta na badaniach praktyka artystyczna łącząca performans z nowymi technologiami. Artystka skupia się na sposobach integracji aktora ze środowiskiem wirtualnym w czasie rzeczywistym. Poprzez swoje prace bada także związek między świadomością a „posiadaniem wirtualnego ciała”, jak również zadaje pytania o granice państw, rasy i płci w świecie wirtualnym. Prace Anastasii, zarówno konceptualne, jak i intuicyjne, są poetyckimi poszukiwaniami cyfrowego bytu. Jej projekty prezentowane były na festiwalach, w galeriach i teatrach, takich jak: Międzynarodowy Festiwal Kompozytorów w Krakowie (instalacja audiowizualna „Artificial Soundscapes”), Międzynarodowe Dni Muzyki Organowej w Krakowie (performans „Boska Komedia”), Bunkier Sztuki w Krakowie (instalacja holograficzna „Solaris”), Vox Electronica w Kijowie (performans audiowizualny „Transmission”), Teatr im. Wandy Siemaszkowej w Rzeszowie (spektakl teatralny VR „Veni Vidi VR”), Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie (projekt „Malina”), Muzeum Interaktywne / Centrum Edukacji Teatralnej (MICET) w Krakowie (instalacja VR), Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora Cricoteka w Krakowie (big scale digital video story/ mapping). Członkini Dream Adoption Society – kolektywu skupionego na badaniu rzeczywistości wirtualnej i poszerzonej w kontekście sztuki współczesnej i teatru, a także GrupLab – kolektywu naukowo-badawczego Studia Muzyki Elektroakustycznej Akademii Muzycznej w Krakowie.